
1. Geometria
2. Ułamki
3. Poprawianie zadań domowych
4. Testy
5. Burza mózgów
6. Dzielenie się broszurami
7. Praca z mikroskopem
8. Dokumentacja rozwoju roślin – od nasiona do formy rozwiniętej
9. Dysekcja
10. Kadry
11. Poprawianie tekstu
12. Codzienne ćwiczenia gramatyczne
13. Ortografia
14. Gramatyka
15. Dzielenie się rysunkami i malunkami
16. Ćwiczenie czytania
17. Ćwiczenie języków obcych
18. Praca z diagramem Venna
19. Ćwiczenie wymowy i fonetycznego zapisu
20. Dzielenie się zdjęciami w celach dokumentacji wydarzeń szkolnych/historii
21. Odpowiadanie na pytania
22. Rozwiązywanie równań
23. Rozwiązywanie zagadnień lingwistycznych
24. Pokazywanie procesów zaawansowanej matematyki
25. Wyznaczanie ucznia dnia lub tygodnia
26. Dzielenie się prezentacjami
27. Demonstracje na potrzeby dni otwartych
28. Rozmowy prowadzone w ciele pedagogicznym
29. Szybkie ankiety
30. Prezentacje prowadzone przez uczniów
31. Porównywanie materiałów książkowych z innymi materiałami
32. Slajdy pokazowe z animacji plastelinowej
33. Prezentacja książki obrazkowej
34. Praca ze słownikiem
35. Prezentacja podstawowych operacji matematycznych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie itd.)
36. Praca z fiszkami
37. Cyfrowa ściana słów
38. Praca z mapą
39. Praca z osią czasu
40. Prezentacja zjawisk kapilarnych
41. Pokazy kukiełkowe
42. Prezentacja żywych zwierząt, których nie można przekazać klasie
43. Dokumentacja codziennych czynności klasy w celach zamieszczania ich w Sieci
44. Podcast
45. Jako kamera wideo
46. W celach wideokonferencyjnych
47. Poradniki techniczne – konstrukcja krok po kroku
48. Prezentacje podczas doradztwa zawodowego
49. Demonstracja stylów oraz konstrukcji poetyckich
50. Demonstracja poprawnej techniki pisania
51. Rubryki dzielonych lekcji
52. Rozwiązywanie układanki całą klasą
53. Zamieszczanie znacznej ilości obrazków w Sieci
54. Czytanie na głos eliminujące konieczność zakupu dużej ilości książek
55. Wybieranie różnych części w zabawie
56. Teatr czytelników
57. Przygotowanie posiłków na lekcji gotowania
58. Porównywanie komórek zwierzęcych i roślinnych pod mikroskopem
59. Badanie skamielin
60. Demonstracja światła rozszczepionego w pryzmacie
61. Nauka języka migowego
62. Wspólne liczenie monet/banknotów
63. Rozbieranie i badanie poszczególnych części sprzętów elektronicznych
64. Badanie kwasowości roztworu przy pomocy papierków lakmusowych
65. Alternatywa dla skanera
66. Nagrywanie własnych lekcji w formie cyfrowej
67. Nagrywanie animacji poklatkowych
68. Wcześniejsze nagrywanie lekcji dla centrów szkoleniowych
69. Archiwizacja lekcji i umieszczanie ich w Sieci
70. Nagrywanie lekcji dla uczniów nieobecnych
71. Prezentacja dioram
72. Poranna rozgrzewka przedlekcyjna
73. Obserwacja akwarium
74. Obserwacja fermy mrówek
75. Podgląd karmnika dla ptaków
76. Prezentacja teorii koloru
77. Prezentacja technik artystycznych
78. Prezentacja fotografii uczniów/klasowych dla projektów, nagrań i specjalnych okazji
79. Lekcje anatomii
80. Identyfikacja obiektu ukrytego w opakowaniu (i zastosowania tego obiektu)
81. Sekcja sowiej wypluwki
82. Pisanie krótkich wytycznych dla ćwiczeń z pisania krótkich opowiadań
83. Wypisywanie wskazówek dla ćwiczenia – bez konieczności ich powtarzania
84. Procedury, lekcje krok-po-kroku
85. Skupianie się na współpracy międzygrupowej
86. Pomoc w prezentacji pracy grupowej
87. Nauka umiejętności organizacyjnych
88. Sprawdzanie zadań domowych
89. Ćwiczenie umiejętności studiowania materiałów źródłowych
90. Ogłoszenia pomocy klasowych
91. Zapisywanie zaangażowania klasy
92. Zapisywanie najlepiej rozwiązanych zadań
93. Pomoce lekcyjne i szkoleniowe.
94. Projekcja muzyki podczas przedstawiania nowych kompozytorów/piosenek
95. Nauka nut i czytanie z nich muzyki
96. Prezentacja zdjęć z innych urządzeń – przy użyciu karty SD
97. Kompletowanie wiedzy uczniów przed rozpoczęciem lekcji
98. Prezentacja pytania-klucza przed rozpoczęciem lekcji
99. Prezentacja opcji projektowych
100. Podsumowanie lekcji, rozdziału lub jednostki materiału
101. Zbieranie zapytań od uczniów – odnośnie tematu, lekcji, zainteresowań
102. Szybkie wykorzystanie okoliczności najbardziej sprzyjających nauce (teachable moments)
103. Porównanie stylów literackich
104. Porównanie gatunków literackich
105. Demonstracja poprawnej formy rozprawki/eseju/listu/itp.
106. Demonstracja różnych wykresów (kołowych, słupkowych itp.)
107. Nauka układu SI
108. Lekcje z procedur laboratoryjnych
109. Szkolenie BHP oraz z procedur nadzwyczajnych
110. Prezentacje Rady Edukacji
111. Spotkania budżetowe
112. Demonstracja efektywnego sporządzania notatek
113. Nauka poprawnego zapisywania liczb/liter
114. Stop-klatka przydatna podczas przeprowadzania eksperymentu czy obserwacji
115. Poradnictwo – dyskutowanie studenckich zgłoszeń
116. Usprawnianie lekcji dodatkowych i lekcji dla uczniów szczególnie uzdolnionych
117. Nauka słownictwa
118. Biblioteka, w której z łatwością można zaprezentować nowe książki
119. Dyskusja nad autorem/książką
120. Nauka rysowania/szkicowanie
121. Prezentacja nowego oprogramowania (dla uczniów lub nauczycieli)
122. Prezentacja nowych ćwiczeń lub gier na lekcjach wychowania fizycznego
123. Poranna lista obecności
124. Rutynowe ustawianie uczniów w szeregu
125. Zadania domowe i spis rzeczy do zapamiętania na koniec lekcji
126. Pisanie listów i e-maili krok-po-kroku
127. Lekcje na temat bezpieczeństwa w Sieci
128. Jednoczesna prezentacja obiektów 2D i 3D
129. Pokazywanie obiektów pod różnymi kontami i w różnych przybliżeniach bez konieczności dotykania samych obiektów.
130. Dokumentacja pracy uczniów dla wglądu rodziców
131. Lekcje techniczne – przewody, baterie, żarówki itp.
132. Lekcje geografii – typy skał
133. Ruchy płyt tektonicznych
134. Wizualne pomoce dla uczniów z autyzmem
135. Prezentacja trendów na wykresach podczas lekcji ekonomii
136. Tworzenie filmów dokumentalnych
137. Przeprowadzanie wywiadów – materiały źródłowe
138. Nauka odczytywania godziny z zegarka
139. Lekcje biologii – budowa rośliny
140. Prezentacja łańcucha pokarmowego
141. Prezentacja praw Newtona
142. Definicje grawitacji, siły, prędkości itp.
143. Objaśnianie tablicy Mendelejewa
144. Objaśnianie struktury rządu i parlamentu
145. Demonstracja odkryć geograficznych na osi czasu
146. Porównanie flag narodowych, wielkości krajów i wskaźników ekonomicznych
147. Prognozy pogody stworzone przez uczniów
148. Biologia – porównanie ssaków, ptaków, gadów, płazów, ryb itd.
149. Drzewa ewolucyjne
150. Objaśnianie mechaniki napędu silnikowego bądź rakietowego
151. Prowadzenie punktacji gry klasowej
152. Praca z kalendarzem
153. Praca z osią liczbową
154. Historia sławnych ludzi
155. Cytat dnia
156. Prezentacja planu na dzień
157. Porównanie liści – kształt i struktura
158. Tworzenie animacji – sceny przewijają się pod kamerą wizualizera
159. Filmy dokumentalne
160. Obsługa laboratorium krok-po-kroku