
Warunki udziału w programie "Aktywna Tablica 2020-2024"
|
|
![]() |
Czy szkoła posiada dostęp do Internetu na poziomie co najmniej 100 Mb/s? - na podstawie regulacji wynikających z przepisów ustawy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Czy szkoła posiada co najmniej jeden pakiet wymienionych niżej narzędzi i oprogramowania przypadających na jedną wnioskowaną tablicę interaktywną lub jeden wnioskowany interaktywny monitor dotykowy: |
![]() |
a) przenośny komputer dla nauczyciela lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera wraz z:
b) router |
![]() |
Czy szkoła posiada co najmniej jedną salę lekcyjną z dostępem do Internetu, dostosowaną do potrzeb funkcjonowania odpowiednio tablicy interaktywnej lub interaktywnego monitora dotykowego, przypadającą na jedną wnioskowaną tablicę lub jeden monitor? |
![]() |
Czy szkoła posiada co najmniej jeden punkt dostępowy, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w ramach zajęć pozalekcyjnych oraz w czasie wolnym w dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych? |
Beneficjenci Programu
- Szkoły podstawowe, które nie skorzystały z Programu w latach 2017-2019.
- Szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019 a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież.
- Szkoły za granicą.
- Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW).
- Szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020.
Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych. W latach 2021-2024 szkoła może skorzystać z Programu tylko raz.
Harmonogram działań w programie "Aktywna Tablica"
do 15.05.2022 r.
|
Złożenie wniosków o udział w programie przez dyrektorów szkół odpowiednio do: organów prowadzących, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dyrektora ORPEG, Ministra Sprawiedliwości.* |
do 30.05.2022 r. |
Złożenie wniosków o udzielenie wsparcia finansowego przez:
|
do 30.06.2022 r.
|
Kwalifikacja wniosków. |
do 31.08.2022 r. |
Przekazanie dotacji. |
Pomoce dydaktyczne objęte wsparciem
Na program w latach 2020–2024 przewidziana jest łączna kwota 361 455 000 zł, z budżetu państwa, z czego 70 000 zł w 2021 r., Program będzie finansowany w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe mogą wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości 17 500 zł (14 000 ze środków budżetu państwa i 3500 wkładu własnego organu prowadzącego*). Szkoły dla dzieci niewidomych i dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjny mogą otrzymać 43 750 zł (35 000 zł ze środków budżetu państwa i 8 750 zł wkładu własnego). Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze mogą wnioskować o dofinansowanie w kwocie 125 000 zł (100 000 zł ze środków budżetu państwa i 25 000 zł wkładu własnego).
W zależności od rodzaju i typu szkoły, placówka może kupić:
- interaktywnych monitorów dotykowych o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali,
- tablic interaktywnych z projektorem ultraogniskowym
- tablic interaktywnych bez projektora ultraogniskowego
- projektorów lub projektorów ultrakrótkoogniskowych
- głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku
- pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- materiałów do nauczania kodowania i robotyki
- notatników, linijek i drukarek brajlowskich,
- laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
- zestaw dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (laptop, dodatkową kamerę internetową, dodatkowe słuchawki i dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub innego rodzaju tablet służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze)
*Rodzaj wkładu własnego:
– wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
Przykładowe propozycje zestawów monitorów:
Wzory wniosków dla szkół oraz organów prowadzących
1. | Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą); |
|
|
2. | Wniosek B1 dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wnioskujących tylko o laptopy i zestawy dla nauczyciela wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia); |
![]() |
|
3. | Wniosek B2 dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wnioskujących tylko o pomoce dydaktyczne wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia); |
![]() |
|
4. | Wniosek C dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących); |
![]() |
|
Pozostałe dokumenty | |
![]() |
|
![]() |
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu:
tel. (32) 210 22 11 lub 326 33 00
lub
Formularz kontaktowy